اصول روابط زن و شوهر: مهارت‌های لازم برای بهبود روابط عاشقانه‌
نوشته شده توسط : Samaneh

چگونه زن خوبی برای شوهر خود باشیم؟

اولین اصل این است که بتوانید به طور موثر ارتباط برقرار کنید.

اصول روابط زن و شوهراصول روابط زن و شوهر

احساسات و نیازهای خود را به طور موثر بروز دهید

همسر شما نمی‌تواند حدس بزند که شما چه نیازی دارید. اگر چیزی نیاز دارید، آن را درخواست کنید و یا اگر از مساله‌ای ناراحتید، آن را بیان کنید. اگرمی‌خواهید احساسات خود را بروز دهید، باید به لحن خود توجه داشته باشید و به گفته‌های همسرتان گوش دهید. پس از شنیدن حرف‌های همسرتان، حرف‌هایش را تکرار کنید تا ببیند شما منظور او را فهمیده‌اید. همچنین باید از قضاوت عجولانه بپرهیزید. صبر کنید حرف‌های همسرتان تمام شود سپس راه‌حلی ارائه دهید.

زمانی که با همسر خود بحث می‌کنید، مراقب حرف‌هایتان باشید

اجازه ندهید عصبانیتتان به جایی برسد که از کلماتی استفاده کنید که بعدا پشیمان شوید. حتی زمانی که با همسر خود موافق نیستید، به عقیده و نظر او احترام بگذارید. به عنوان یک همسر باید بدانید که هیچ زوجی پیدا نمی‌شوند که تمامی عقایدشان یکسان باشد.

در زمان مناسب با او صحبت کنید

مثلا مشکلات خود را قبل از شام بیان نکنید؛ یا زمانی که همسرتان در یک موقعیت پر استرس قرار دارد مانند زمانی که وسیله‌ای را تعمیر می‌کند، از بیان مشکلات بپرهیزید. این نکته را نیز حتما باید به یاد داشته باشید که هیچ‌وقت جلوی فرزندانتان بحثی را شروع نکنید.

هرگاه مقصر شما بودید، اشتباه خود را بپذیرید.

با همسر خود صحبت کنید نه اینکه راجع به او صحبت کنید

هرگز نکات منفی اخلاقی همسرتان را نزد دوستان یا خانواده خود بیان نکنید. زیرا که با این کار وفاداری خود را زیر سوال می‌برید. با شکایت از همسر خود نزد دوستان نه تنها مشکل حل نمی‌شود بلکه نظر آن‌ها نسبت به همسر شما منفی خواهد شد.ممکن است خانواده و دوستانتان فکر کنند راه‌حل خوبی به شما ارائه می‌دهند اما واقعیت این است که آن‌ها از تمامی ابعاد زندگیتان اطلاع ندارند و ممکن است پیشنهاد خوبی به شما ندهند.

پذیرای حقیقت باشید

اصول روابط زن و شوهراصول روابط زن و شوهر

سعی نکنید همسرتان را تغییر دهید

همسرتان را همانگونه که هست بپذیرید و اجازه دهید تا بداند که او را همانطور که هست دوست دارید.

با تغییرات کنار بیایید

بی شک موقعیت‌های زیادی از قبیل مرگ اطرافیان، از دست دادن شغل، مشکلات اقتصادی و حتی به‌دست آوردن ثروت غیر منتظره را در کنار همسر خود تجربه خواهید کرد. شما باید در مقابل این تغییرات انعطاف‌پذیر باشید و خود را با آن‌ها وفق دهید زیرا که در این صورت مدیریت آن‌ها آسان‌تر است.

این حقیقت را بپذیرید که داشتن فرزند زندگی را تغییر می‌دهد

زمانی که فرزندان به زندگی شما اضافه می‌شوند، بدون شک روابط بین شما تغییر خواهد کرد. اما به این معنی نیست که زندگی شما بدتر شود بلکه به این معنی است که زمان زیادی را صرف فرزندانتان خواهید کرد. برای کنار آمدن با این تغییر سعی کنید هم‌زمان با هم وقت خود را با فرزندان سپری کنید. همپنین سعی کنید به دنبال سرگرمی‌های جدید باشید تا تمام اعضای خانواده در کنار هم فعالیت کنند. شما نیز باید در تربیت و پرورش فرزندان با یکدیگر توافق داشته باشید تا در هنگام کنترل فرزندان دچار مشکل نشوید.

همدم خوبی برای همسر خود باشید

اصول روابط زن و شوهراصول روابط زن و شوهر

نیازهای همسر خود را برآورده کنید

به عنوان مثال اگر همسرتان دوست دارد زمان بیشتری را با دوستان خود سپری کند، مانع او نشوید؛ زیرا که در این صورت احترام بیشتری برایتان قائل می‌شود. یا اگر همسرتان تمایل به رابطه جنسی بیشتر دارد با او راجع به این موضوع صحبت کنید اما خود را مجبور به انجام کاری نکنید که در آن احساس راحتی نمی‌کنید.

هویت خود را حفظ کنید. سرگرمی و دوستان خود را رها نکنید. زیرا که همسرتان به تنهایی نمی‌تواند نقش تمامی این‌ها را برایتان ایفا کند.

یکی ازمهم ترین اصول روابط زن و شوهر اختصاص دادن زمانی به روابط عاشقانه است.

شب را در کنار یکدیگر سپری کنید

حتی اگر پرمشغله هستید، یا کار پر از استرسی دارید با این حال زمانی را به روابط عاشقانه اختصاص دهید. به جایی بروید که روح تازه‌ای به روابطتان ببخشد. این زمان حتما لازم نیست صرف کارهای عاشقانه شود؛ تنها باید سعی کنید کارهایی انجام دهید که با یکدیگر بیشتر در ارتباط باشید و زمان بیشتری را کنار هم سپری کنید به عنوان مثال می‌توانید در این زمان با یکدیگر پیاده‌روی کنید.

روابط جنسی را فراموش نکنید

ممکن است فکر کنید روابط جنسی خودبه‌خود برقرار می‌شود اما لازم است بدانید که اینطور نیست باید خود این روابط را به زندگیتان اضافه کنید. این عشق‌ورزی باعث آزادشدن انرژی و ایجاد صمیمیت بینتان می‌شود که برای هر دو زوج امری مهم است.

چگونه شوهر خوبی برای زن خود باشیم؟

زن‌ها از در اولویت‌ بودن لذت می‌برند

سعی کنید هیچ چیز را با همسرتان مقایسه نکنید و یا حداقل مقابل او طوری رفتار کنید که احساس کند، بیش از هر چیزی برای‌تان ارزشمند است. اگر او را در اولویت‌های پایین‌تر قرار دهید، بدون شک رابطه‌تان به مرزهای باریکی وارد خواهد شد.

قابل احترام باشید

احترام بخشی از درک است. بنابراین باید او را با تمام تفاوت‌هایی که با شما دارد درک کنید و از او انتظار نداشته باشید مانند شما رفتار کند. به منظور اینکه همسرتان احترام زیادی برای شما قائل باشد:

  • به وعده‌های خود عمل کنید.
  • به گفته‌های همسرتان گوش دهید.
  • On time باشید.

 هرگز دروغ نگویید

همیشه حقیقت را با همسرتان در میان بگذارید. اگر از شما می‌پرسد که کجا می‌روید حقیقت را بگویید. صادق بودن شما باعث می‌شود همیشه رابطه بینتان رابطه‌ای صمیمانه برقرار باشد که این خود اصلی مهم در روابط بین زوجین است.

تنبلی را کنار بگذارید

تنبلی تنها به معنای تماشای تلویزیون نیست. بلکه تنبلی به معنای انجام ندادن کاری است که باید آن را انجام می‌دادید. بنابراین کارهایی انجام دهید که تنبلی شما را نقض کند به عنوان مثال با ورزش کردن نشان ‌دهید که برای خود ارزش قائلید.

هرگز صدای خود را بالا نبرید و یا فیزیکی همسرتان را آزار ندهید. همیشه سعی کنید هنگام بحث صدایتان را کنترل کنید و اجازه ندهید احساساتتان باعث بروز رفتارهای خشونت آمیز شوند.

محبت خود را نشان دهید

اصول روابط زن و شوهراصول روابط زن و شوهر

به دنبال راه‌هایی باشید تا همسرتان احساس خوبی داشته باشد.

سعی کنید روابط بهتری با خانواده همسر خود داشته باشید و آن‌ها را مانند خانواده خود دوست داشته باشید.

ابراز علاقه کنید

به او بگویید که چرا به او علاقه‌مند شدید و در حال حاضر چه حسی نسبت به او دارید. با انجام دائم این کار، صمیمیت و علاقه بیشتری در زندگی خود احساس خواهید کرد.

روابط عاشقانه برقرار کنید

رمانتیک باشید و بیشتر از قبل به روابط عاشقانه بین خود توجه داشته‌باشید. مثلا می‌توانید سالگرد عقد خود را جشن بگیرید. این روز برای هر یک از زوجین از اهمیت بالایی برخوردار است و فرصتی فراهم می‌کند تا به عشق خود روح تازه ببخشند.

همه چیز را با یکدیگر در میان بگذارید. و کاملا به او اعتماد کنید.

شخصیت خود را آشکار کنید

ازدواج فرصتی است تا با گذشت زمان یکدیگر را بهتر بشناسید. به این منظور سعی کنید مکالمات طولانی با یکدیگر داشته‌باشید. علایق، سرگرمی‌ها و استعدادها و حتی ترس‌های خود را بیان کنید. خودتان باشید؛ سعی نکنید کسی باشید که همسرتان می‌خواهد.

به ظاهر خود اهمیت دهید

این اصل از جمله مهم‌ترین مواردی است که یک مرد خوب باید همواره به آن‌ توجه داشته باشد. همیشه اصول بهداشتی را رعایت کنید و ظاهری آراسته داشته باشید.




:: برچسب‌ها: روابط زن و شوهر , زن و شوهر , زندگی زن و شوهری , زندگی زناشویی زندگی , زناشویی , عاشقانه ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: